- Kempen anti dadah tidak dibuat secara serius.
- Kempen diberikan kepada 3rd parti yang lebih kepada mencari keuntungan kewangan daripada mencapai objektif sebenar anti dadah.
Saya telah mengunjungi Karnival pada malam 7 Januari 2007 yang merupakan malam terakhir dan mendapati jumlah pengunjungnya tidak jauh berubah seperti malam-malam sebelumnya. Tumpuan pengunjung seperti biasa ialah di kawasan pentas konsert yang merupakan konsert rock itu. Tu pun saya rasa mungkin hanya seribu lebih sahaja peminat rock yang memberi sambutan.
Selain pentas konsert saya dapati ruang-ruang pameran begitu lenggang sekali. Antara agensi yang membuat pameran ialah Angkatan Tentera Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Perkhidmatan Awam, Agensi Anti Dadah Malaysia, PDRM .
Seperti karnival lain, kali ini terdapat gerai-gerai menjual pakaian, jam dan produk-produk murah lain disamping kafetaria yang harga makanannya agak mahal.
Rumusan saya Karnival ini gagal mencapai objektifnya iaitu untuk menyedarkan orang ramai tentang keburukan penggunaan dadah. Pihak penganjur harus adakan post mortem tentang kegagalan ini kerana ia sebenarnya merugikan wang pembayar cukai.
Selain pentas konsert saya dapati ruang-ruang pameran begitu lenggang sekali. Antara agensi yang membuat pameran ialah Angkatan Tentera Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Perkhidmatan Awam, Agensi Anti Dadah Malaysia, PDRM .
Seperti karnival lain, kali ini terdapat gerai-gerai menjual pakaian, jam dan produk-produk murah lain disamping kafetaria yang harga makanannya agak mahal.
Rumusan saya Karnival ini gagal mencapai objektifnya iaitu untuk menyedarkan orang ramai tentang keburukan penggunaan dadah. Pihak penganjur harus adakan post mortem tentang kegagalan ini kerana ia sebenarnya merugikan wang pembayar cukai.
No comments:
Post a Comment