EXPERIENCE IS THE TEACHER OF ALL THINGS
-Julius Ceaser

Saturday, March 01, 2008

New hope for Malaysia


LIMA JANJI SAYA

  • Saya akan mendirikan Malaysia sebagai NEGARA MADANI yang menjamin keadilan untuk semua rakyat, menjunjung prinsip-prinsip perlembagaan, mengukuhkan institusi kehamikan dan mengangkat darjat kemuliaan insan, kebebasan dan haknya.
  • Saya akan menlaksanakan AGENDA EKONOMI MALAYSIA agar ekonomi Malaysia muncul kembali menjadi setaraf dengan Singapura, Korea Selatan dn Taiwan; menjamin keadilan sosial supaya tidak ada kelompok atau kaum yang terpinggir dan mundur.
  • Saya akan menyusun semula pasukan polis untuk menjadikannya badan MENCEGAH JENAYAH yang berkesan bersama agensi penguatkuasaan lainnya supaya bebas dari pengaruh politik dan rasuah.
  • Saya akan MENGURANGKAN BEBAN HIDUP rakyat dengan menurunkan harga minyak, tol dan lain-lain tarif; membekal barang keperluan yang mencukupi dan memperjuangkan gaji minima sebanyak RM 1500.
  • Saya akan mencipta HARAPAN BARU untuk masa depan Malaysia dengan menjamin pendidikan percuma dan menjadikan mutu sekolah, kolej dan universiti di Malaysia yang terbaik di rantau Asia Tenggara.

These promises was distributed on card to promote his promises. I believe he can do it since he had the experience of being the second man in the government, his worldwide networking and charisme and to top it he is a fighter.

Why do we still have to rely on someone who has walk the talk after given 50 years of opportunities but just a few cronies benefited from it.

Lets have the best man to propel our beloved MALAYSIA into the future.

No comments:

AFFILIATION

TESTIMONY OF 1MALAYSIA

1 Malaysia PEOPLE FIRST
These are blogs as proof of the slogan.

Followers

BILLBOARD

WHAT'S NEW ON THE BLOG FRONT

Powered By Blogger