EXPERIENCE IS THE TEACHER OF ALL THINGS
-Julius Ceaser

Sunday, April 22, 2007

Artis Dengki Mawi

Inilah yang dipaparkan di muka hadapan Harian Metro. Mengapa sampai begitu sekali sikap manusia sehingga sanggup merosakkan periok nasi orang lain. Sifat dengki tidak sepatutnya bersarang di hati orang Melayu yang mengucap dua kalimah syahadah. Allah menjadikan manusia sama rata dan ditentukan jodoh, ajal maut dan rezeki masing-masing. Sebagai hambaNya yang kerdil kita patut persyukur dengan apa yang dikurniakan kerana Allah sayangkan semua makhluknya.
Saya bukanlah peminat fanatik Mawi malah tidak ada sesiapa pun artis yang saya minat bersungguh-sungguh. Bagi saya mana lagu atau irama yang menarik saya akan ikuti tanpa mengira siapa penyanyinya. Begitu juga saya tidak membelanjakan walaupun satu sen pun untuk Akademi Fantasia walaupun pada dasarnya saya menyokong Mawi untuk berjaya kerana bagi saya beliau mempamerkan imej Islam sewaktu berada di AF dulu.

Hari ini dalam Harian Metro disiarkan pula beritu sepeti gambar yang sapa paparkan di atas. Sungguh tidak disangka ada yang sanggup upah bomoh untuk kenakan Mawi. Apakah jenis atris yang sanggup mengambil jalan syaitan semata-mata untuk mengejar dunia.

Sebagai sesama makhluk Allah, saya ingin menasihatkan mereka yang mempunyai perasaan hasad dengki dengan kejayaan orang lain sehingga mengambil jalan terkutut, ingatlah, Tuhan itu Maha Adil. Janganlah mengejar dunia semata-mata kerana akhirat itu alam kita yang abadi. Sekaya mana dan sepopular mana sekalipun seseorang itu pasti akan menemui ajal dan berhijrah ke alam abadi tersebut.

No comments:

AFFILIATION

TESTIMONY OF 1MALAYSIA

1 Malaysia PEOPLE FIRST
These are blogs as proof of the slogan.

Followers

BILLBOARD

WHAT'S NEW ON THE BLOG FRONT

Powered By Blogger