PLUS melaporkan keuntungan sebelum cukai pada suku keempat tahun kewangan 2006 sebanyak RM 300 juta. Bagi tahun kewangan berkenaan Business Times juga malaporkan PLUS memperolehi keuntungan RM 1.1 bilion. Inilah pengakuan PLUS tentang keuntungan tersebut;
For the overall financial year, helped by high toll collection, the group's net profit was higher at RM1.1 billion compared with RM1.06 billion it recorded in 2006.
Walaupun PLUS mendapat keuntungan sebanyak itu pengguna harus juga bersedia untuk menikmati tol yang lebih tinggi kerana kerajaan sudah berjanji.
PROTON Holdings Bhd pula melaporkan kerugian sebelum cukai bagi suku ketiga 2006 sebanyak RM 281.5 juta. Ini merupakan kerugian kali ketiga berturut-turut. Selama Proton akan terus mengalami kerugian sama-samalah kita tunggu dan lihat. Kepercayaan pembeli terhadap Proton semakin merosot berbanding dengan kepercayaan terhadap kereta import. Jangan tuduh rakyat Malaysia membenci produk tempatan jika mutunya tidak setanding barangan dari luar negara.
MAS pula melaporkan yang sasarannya untuk menukar angka dari merah ke hitam nampaknya semakin menunjukkan kejayaan.
The Star pada 27 Feb 2007 melaporkan;
MAS managed a better Q4 after putting in place a business turnaround plan (BTP) that focused on cutting cost and enhancing revenue. The airline had suffered a net loss of RM611mil in 2005's fourth quarter and RM1.12bil for FY05, the biggest loss in its history.
For the overall financial year, helped by high toll collection, the group's net profit was higher at RM1.1 billion compared with RM1.06 billion it recorded in 2006.
Walaupun PLUS mendapat keuntungan sebanyak itu pengguna harus juga bersedia untuk menikmati tol yang lebih tinggi kerana kerajaan sudah berjanji.
PROTON Holdings Bhd pula melaporkan kerugian sebelum cukai bagi suku ketiga 2006 sebanyak RM 281.5 juta. Ini merupakan kerugian kali ketiga berturut-turut. Selama Proton akan terus mengalami kerugian sama-samalah kita tunggu dan lihat. Kepercayaan pembeli terhadap Proton semakin merosot berbanding dengan kepercayaan terhadap kereta import. Jangan tuduh rakyat Malaysia membenci produk tempatan jika mutunya tidak setanding barangan dari luar negara.
MAS pula melaporkan yang sasarannya untuk menukar angka dari merah ke hitam nampaknya semakin menunjukkan kejayaan.
The Star pada 27 Feb 2007 melaporkan;
MAS managed a better Q4 after putting in place a business turnaround plan (BTP) that focused on cutting cost and enhancing revenue. The airline had suffered a net loss of RM611mil in 2005's fourth quarter and RM1.12bil for FY05, the biggest loss in its history.
No comments:
Post a Comment